Monday, October 18, 2010

PASRAH

Assalamualaikum....

Pehabaq pembaca2 sekalian??? aku baru balik dari semenanjung semalam... tujuan utama adalah melawat paklong kassim ku di hospital ampang... seperti yg telah aku ceritakan dlm entry sebelum ni, beliau telah disahkan positif kanser peringkat serius iaitu stage 4 (last stage)... masa aku pegi ziarah ari tu, paklong beria2 ucap terima kasih kerana dtg melawat beliau... sanggup dtg dari Sarawak... untuk paklong, ateh sanggup buat semua.. paklong masih ingat kt aku... Alhamdulillah... yg aku buat sebak sgt bila paklong ckp "paklong tunggu masa jer ni"... terus aku pegang jari-jemari paklong sambil berzikir... hati yg sebak terus bertambah sebak... air mata paklong sentiasa mengalir... aku jd sgt2 sedih melihat keadaan paklong yg sebegitu... rasa xnak blk Sarawak... nk teman paklong smpai sihat... masa nak balik cium tgn paklong... paklong senyum... "Ya Allah, berilah kekuatan pada paklong utk menghadapi setiap dugaan dan ujian Mu... Ya Allah"...

Hari ni baca blog ada baca komen dari seorang junior masa sekolah dulu... dalam diam dia tulis blog... yg terharu ada satu entry dia citer pasal diri aku... hebat sgt kah aku sehingga ada yg buat entry pasal aku??? sudah tentu tidak... aku hanya manusia biasa... yg x dpt lari dari dosa... untuk syam (http://azrulhisham88.blogspot.com/), tq atas entry tersebut... segala pujian yg diberikan tidak akan membuatkan aku alpa... tqvm...

Dan hingga hari ini aku hanya mampu berdoa utk kesejahteraan paklong dan semoga beliau akan sihat seperti sediakala... ateh sayang paklong, dulu, kini dan selamanya...

Wassalam...

seperti biasa, aku terlalu murah dgn air mata...

3 comments:

Latifah said...

arghhh...
sedihhhh... menangis...
2 3 menjak ni, air mata adalah teman paling setia...
cengeng kan...
tabahlah zahari (nasihat utk diri sendiri juga).

semoga kita diberi kekuatan untuk menghadapi hari2 mendatang... Aminnn.

zackque said...

tq kak tipah... mmg sedih bila pegang jari jemari paklong...

charm said...

waaaaa... dapat promosi blog saya...

banyak2 bersabar ye...
sama2 la kita doakan yang terbaik untuk pak long abang tu ye..
insyaAllah...