Saturday, December 11, 2010

1000 KEBAHAGIAAN

Assalamualaikum dan Salam Ukhuwah...

Pehabaq sahabat2 sekalian??? semoga sihat walafiat dan sentiasa di bawah perlindungan Allah s.w.t. hendaknya... InsyaAllah... 2010 hampir melabuhkan tirainya... Alhamdulillah... 2010 telah membawa 1000 kebahagiaan dalam hidupku... Antaranya... berjaya menamatkan Master... lps tu, diserap pula bekerja sebagai pensyarah... 6 bulan bekerja, tawaran melanjutkan pelajaran di peringkat PhD datang... Alhamdulillah... semuanya dipermudahkan Allah s.w.t... dan yang paling membahagiakan jiwa raga sekarang ni ialah persiapan menamatkan zaman teruna... InsyaAllah... belum tentukan tema majlis lagi... kami sama2 mahukan majlis yang sederhana... InsyaAllah kawan2 akan dijemput utk meraikan majlis kami nnt...

Ketika memikirkan pancaroba yang akan dilalui utk tahun 2011 nnt, kenangan2 2010 tersingkap di minda... kenangan2 bersama-sama teman2 rapat, teman2 sekuliah dan teman2 sekerja... banyak perkara pahit dan manis dilalui bersama... i really miss that old times... benarlah org ckp... kawan ketawa senang dan mudah dicari... kawan menangis??? entah lah... ada kawan yang muncul masa kita senang, then menghilang di kala kesusahan melanda diri kita... tapi saya tau teman2 yg rapat dgn saya sentiasa ada di saat saya susah dan senang... Alhamdulillah... saya akui saya x punya ramai teman tapi yang rapat dgn saya sering membuatkan saya bahagia...

thanx sahabat (sekadar gambar hiasan)

Teman2 rapat pernah bertanya pada saya "Zack, mesti ko dh lupa kat kitorang bila ko dh kawen nnt kan?"... sedihnya statement... sesungguhnya teman2 sekalian, kalian x pernah hilang atau tidak sesekali sahabatmu ini akan melupakanmu... kalian byk menceriakan hari2ku... hanya ajal maut yang akan memisahkan persahabatan ini... thanx utk kalian yg byk menceriakan hidupku selama ini... thank you so much... sayang kalian semua...

Tak tau kenapa agak emo skit malam ni... maafkan sahabatmu ini andai ada kata2 atau tulisan2 yang mengguris jiwa kalian... sekadar coretan luahan perasaan di saat2 keseorangan... semoga kalian berbahagia bersama2 insan tersayang... may Allah bless you sahabat2 sekalian... Amin Ya Robbal 'Alamin...

Wassalam...

3 comments:

charm said...

betul tu.. kawan suka senang je dapat..
kawan duka, susah nak dapat...
tapi, patut la tekak ni rasa nak makan nasi minyak je... tahniah2

..::bUtterfLy::.. said...

ai tacing ah baca entry yu ni. T_T Btw, tahniah!!

zackque said...

sham: doakan semuanya menjadi kenyata key...

husna: i pun nanges masa tulis entry ni... u penah bayangkan x ada org lapkan air mata u masa u frust+nangis+kecewa...???