Monday, October 13, 2008

AYAT-AYAT CINTA LAGI???


Maafkan bila ku tak sempurna

Cinta ini tak mungkin ku cegah

Ayat-ayat cinta bercerita

Cintaku padamu

Bila bahagia mulai menyentuh

Seakan ku bias hidup lebih lama

Namun harus ku tinggalkan cinta

Ketika ku bersujud (2X)

Still rasa tak boring nak menceritakan perihal film nie. Pagi ni tatkala menonton HMI yang dihoskan oleh 2A (Abby Fana & Ally Iskandar), video klip Ayat-Ayat Cinta dendangan Rossa ditayangkan di TV3. Tatkala menonton video klip tue sambil nyanyi dengan suaraku yang berjaya “menyumbangkan” lagu tu, air mata nak mengalir plak. Terkenang plak penderitaan dan duka Aisha & Maria yang bersusah-payah mencari pembelaan menegakkan keadilan untuk suami yang tidak bersalah. Bila lagu tu habis berkumandang, tetiba muncul muka Abby Ally. Nah… Abby hampir menitiskan air mata. Nak tau Abby cakap ape??? “The best heavy film yang pernah saya tonton selepas Kabus Bersulam Sutera pada era 80-an. Satu karya yang cukup hebat”… Nah… aku tak pernah menonton film Kabus Bersulam Sutera tu. Tak tahu karya dia macam mana tapi Ayat-Ayat Cinta memang film terbaik pernah aku tonton. Dan Abby sependapat dengan aku.

Masa aku menulis cerita nie, sambil tu aku menonton klip video Ayat-Ayat Cinta yang aku download sebelum aku berangkat ke India. Suara Rossa memang bias merobek jantungku la. Syabas untuk penulis novel ni Habiburrahman El Shirazy yang berjaya mencipta satu evolusi dalam dunia penulisan novel dan dunia perfileman. Aku akan menghabiskan pembacaan novel Ayat-Ayat Cinta nie untuk aku tulis ceritanya dalam siri yang akan datang. Aku stop kat sini dulu. Nak pergi kebun sawit. Nak siapkan keje kat sana. InsyaAllah, petang nie aku akan dapat gaji. Nak makan Pizza Hutt yang baru buka kat Bahau. Chow… Adios… Wassalam…

2 comments:

Unknown said...

di dlm cerita ini bisa ku ketemu aisha, masssss fahri, maria, nurul n noura...ahaks

pebarang layan ceriter ni...smbil tgk smbil nangis, tau sgt....hehehehe

tgk la citer 3 abdul ker...berniaga manusia lebih unton drpd berniaga untaaaaa...wowwwwwwwwwwww!!!!!

zackque said...

mau jd unta ka??? nangis la best... ahaks...