Monday, October 13, 2008

CARI DUIT NAK MAKAN PIZZA

fuhhhh... letih sungguh ari nie... sinca last saturday, my parents, my brother and me struggle metik sawit coz nak dpt gaji... hehehehehehe... pagi ni (13/08/2008) baru siap metik setelah 3 ari bertungkus lumus... Alhamdulillah... tapi gaji belum dapat....:(

xtau kenapa aku cukup serasi dgn berkebun... mayb aku dibesarkan dgn cara mcm ni... anak peneroka... saya bangga menjadi anak peneroka... hahahahahahahahaha... tapi aku cukup heran kalau ada anak felda yg "jijik" nak masuk ladang... x kira la ladang sawait ke, getah ke??? kenape ek??? walhal dgn duit hasil ladang tu yg membesarkan diorang...

lg 1, ada plak yg kata kat aku mcm ni..."belajar tinggi2 pun xkan pegi kebun je kot"... damn it... ada ke mcm tu... at least keje aku buat halal... cuma gaji xde lah tinggi sgt... tapi aku bleh survive lg... x mintak duit dgn mak bapak...(ayah aku yang bayar aku gaji)...hehehehehehehe... tapi tulah manusia...bila masuk u, kena keje besar...apa da... xpelah...yang penting aku enjoy... kepada sumer kwn2, buat sesuatu dgn ikhlas & enjoy it... klu x nnt, merana diri... adios... nak tdo...

No comments: